Založ si blog

Zo života ženy alebo keď sme samy sebou

Začalo to minulý týždeň v jednom obchode s elektronikou. Potrebovala som novú nabíjačku na notebook. Hneď som si vyhliadla predavača, nech nestrácam čas, sama si to nenájdem. Podišla som teda k nemu a hneď som spustila, čo potrebujem. K tomu som sa mu posťažovala, že mám problém s jedným programom, a že som vlastne technický antitalent, čo však prináša veľa zábavných historiek. Jednu som mu stihla povedať. Na konci môjho monológu mi vraví: ,,Slečna, ale ja tu nepredávam, nechcel som vám skákať do reči, mrzí ma to.“ Od hanby som sa skoro prepadla, a dokázala som v tej chvíli povedať: ,,No máte také „pracovné „modré tričko ako predavač, kto to mal vedieť? “ hovorím mu s rozpačitým úsmevom. Do toho prišla z vedľajšej uličky (asi jeho manželka) a vraví: ,,To tričko som mu vyberala ja. Poďme. Dovidenia.“ A ja som sa od hanby chcela prepadnúť ešte viac ako predtým. 

V ten deň som mala stretnutie s kamarátom. Po večeri sme sa spolu vybrali k jeho autu. Vôbec netuším, čo to je za značku, som rada, že poznám aspoň značku toho svojho.  Ostatné autá rozoznávam len podľa farby. Tak teda jeho „červené auto“  bolo v akomsi športovom prevedení, veľmi nízke, ťažko sa doň nastupovalo. Až ma zamrazilo, keď som si predstavila, ako sa z neho budem štverať von pri vystupovaní. Aj sa tak stalo. Kamarát ma vyložil pred vchodom, a ja som len s ťažkým nádychom otvorila dvere. Nasledovalo veľmi trápnych niekoľko minút, kedy sa mi zamotala kabelka do kľučky na dverách, a moja zadná časť tela sa nedokázala odlepiť od sedadla. Vravím mu: ,,Ťažko sa mi od teba odchádza, ale tušila som to už na začiatku.“ Kamarát si však túto vetu vysvetlil úplne inak. Evidentne si nevšimol, ako nemotorne bojujem s gravitáciou, ktorá mi neumožňovala vyšvihnúť sa z auta. ,,Cítim to rovnako,“ začal, a mne už začalo trhať kútikom. ,,Aj ty si želáš, aby tento večer neskončil?“ pýta sa ma. Mohla som mu povedať, že cítim, ako pri ňom (a hlavne v tomto aute) zostarnem, ale nevydržala som to, a vybuchla som do smiechu.

Keď sme pri autách, musím sa k niečomu priznať. Nie som dobrá šoférka. Posledne, keď som sa potrebovala dostať autom z nákupného centra ku kamarátke, sa u mňa prejavila povestná ženská orientácia v priestore. Nikdy predtým som u spomínanej kamarátky nebola. Sadla som do auta, zapla Google maps, ktorý mi vôbec nefungoval, GPS  nemám, spolieham sa preto zvyčajne na opis cesty kamarátmi. No poznáte to. Pri opise cesty počujete len- teraz ideš rovno, na prvej križovatke doprava, potom blablabla…. nejako sa tam vyskytla ďalšia križovatka, a oproti je kaderníctvo ( vtedy vám v hlave cinkne- kamarátka tam bola minule, úplne dobludu ju ostrihali), kým v hlave rozoberáte ako tam zle strihajú, tak prešvihnete časť opisovanej cesty.. Skrátka, dnes ani po x- tom opise som netrafila na dané miesto. Zavolala som si teda taxi. Keď som taxikárovi povedala, že chcem, aby mi len ukázal cestu a priviezol ma naspäť, povzdychol si, chytil si hlavu do rúk a jediné, čo z neho vyliezlo bolo: „S vami ženami sú len problémy. Ešteže ja som od svojej odišiel. “ Nakoniec ale usúdil, že je lepšie raz vidieť ako stokrát počuť.  Lúčil sa ale s touto pamätnou vetou. „Keď budete nabudúce volať taxi, tak si pýtajte Juraja.“ Takže vy ste Juraj? pýtam sa ho s úsmevom. „Nie, to je kolega,“ uškrnul sa a už ho nebolo.

Moje úsmevné „cestovateľské“  príbehy však pokračovali ďalej. Minulý týždeň som si pokojne sedela vo vlaku z Košíc do Bratislavy. Poviem vám, niet nad väčšiu pohodu, keď každý druhý cestujúci vytiahne po veľkej noci domácu klobásu, šoudru, šalát a vajíčka a pred sebou vidím pokrok staršej generácie. Keď cca 60 ročná pani píše do svojho notebooku, a oboma rukami naraz! Spolucestujúci číta Moliéra, krásne dopĺňa môjho Balzaca. Trojročné dieťa oproti cez uličku, ktoré so mnou cestovalo aj na východ, za víkend vyrástlo a zmúdrelo natoľko, že pochopilo, aké hlúpe je plakať celú cestu s prestávkami. Práve vtedy, keď si myslíte, že svoje životné šťastie ste našli v IC vlaku, to príde. ,,Teta, môžete si posunúť nohy, prosím ?“opýta sa ma to asi 25-ročný chlap. Nastala z mojej strany dramatická pauza. Duchaprítomný revízor, ktorý je vždy nablízku, chcel prelomiť trápne ticho. Videl môj zmätený a vystrašený pohľad. „Pani, no čo, nevieme si zvyknúť, že roky pribúdajú? „pýta sa ma so stareckým (kto do teba kameňom, ty doňho na sociálnych sieťach kameňom tiež, pozn.red.) úsmevom, štikol lístok a ten mladý fagan sa na mňa posmešne uškrtnul.

 

Ako tieto príbehy súvisia s ekonomickým blogom? Nijako priamo. Nepriamo tak, že v živote musíte počítať 🙂 s tým, že  pri niektorých situáciách sa skrátka prepočítate. A to aj napriek tomu, že váš život sa točí prioritne okolo financií. 

Zlomia nás populisti?

14.02.2017

Ešte pred migračnou krízou hovorili európski lídri o potrebe užšej integrácie. Pár mesiacov na to, keď nekontrolovateľný prílev migrantov využili vo svoj politický prospech populisti a extrémisti, sa ukazuje hlbšia integrácia ako utopistická myšlienka. Pochybnosti priniesol už vlaňajší výsledok britského referenda, kde si Briti tesnou väčšinou zvolili odchod Veľkej [...]

Briti otvorili neliečené rany únie

24.06.2016

Britskí euroskeptici ako aj eurooptimisti otvorili témy, s ktorými sa nielen Briti pasujú už niekoľko rokov. Nekontrolovateľný prílev migrantov, prílišná bruselská byrokracia a regulácie či vágne riešenia bezpečnostných hrozieb označujú odborníci ako začiatok konca únie v prípade, ak nedôjde k zásadným reformám v jej fungovaní. O zreformovanie Európy bojoval [...]

Skloňme hlavy pred Britmi

23.06.2016

41 rokov spojenectva Veľkej Británie so zvyškom Európskej únie bolo poznačené množstvom výnimiek. Už niekdajšia britská premiérka Margaret Thatcherová, nazývaná aj ako železná lady, bola proti užšej spolupráci v únii na úkor národných záujmov a chcela stoj čo stoj zo spoločného európskeho bloku iba profitovať. Bola to práve ona, ktorá vybojovala pre Britov v roku [...]

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Zvrat v prípade Černáka. V miestnosti bol len pár minút, rozhodovať o jeho prepustení sa dnes nebude

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:06

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

Lenka Buchláková

Ekonomický blog "Od eka do eka" prináša príspevky na aktuálne politicko-ekonomické témy nielen zo Slovenska. Všetko to, čo sa do tlačených novín Pravdy nezmestilo. Autorka je ekonomickou redaktorkou denníka Pravda. spravy.pravda.sk/autor/132-bu…

Štatistiky blogu

Počet článkov: 63
Celková čítanosť: 673898x
Priemerná čítanosť článkov: 10697x

Autor blogu